در خصوص طراحی داخلی خودروهای هیوندا  سوناتا جی ال اس و مزدا ۳ باید بگوییم که اتومبیل مزدا ۳ این بار از سوناتا پیشی گرفته است .

درون خودروی مزدا ۳ زیبایی خاص و همچنین هماهنگی زیادی دارد . یک چیزی که در داخل این خودرو وجود دارد و هم زیبایی خاصی دارد و هم محل استقرارش مناسب می باشد دریچه های کولر این خودرو می باشد که به شکل مستطیل می باشد .

وقتی که به داشبورد این خودرو نگاه نماییم می بینیم که همه ادوات آن دارای زیبایی فوق العاده و همچنین نظم و ترتیب خاصی می باشد

 ترتیب قرارگیری کنترل ها و ادوات داشبورد به صورتی که در زیر یکدیگر جای گرفته اند زیبا و چشم نواز است . کنترل ها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و از نظر ظاهر نیز در حد قابل قبولی قرار دارند .

نحوه ی نورپردازی کابین مزدا ۳ در شب بسیار زیباست . نور نارنجی رنگی که کنترل ها و نشان دهنده های اسپرت این خودرو را روشن میکند در کنار پوشش استیل نقره ای رنگ نمای فوق العاده زیبایی را به وجود می آورد که به جراءت میتوان گفت در کمتر خودرویی دیده میشود .

پوشش چرم در نظر گرفته شده برای صندلی ها هم به زیبایی و راحتی درون کابین کمک شایانی مینماید .

طراحی داخل سوناتا خیلی جالب صورت نگرفته و به جز پوشش چوبی که در زیر دریچه ی کولر و قسمت بالایی فرمان دیده میشود نقطه ی قوت خاصی در آن دیده نمیشود .

کنترل های خاکستری رنگی که در قسمت بالای داشبورد جای گرفته اند به دلیل همرنگ بودن با زمینه ی خود اصلا جلب توجه نمیکنند .  ضمن این که دریچه های کولر که در جای نامناسب و پایین قرار گرفته اند اصلا زیبا نیستند و  خوب طراحی نشده اند .

البته در بخش پایین تر به نمای به مراتب زیباتری برمیخورید  چرا که پوشش های چوبی و کنترل ها با کیفیت بهتر در آن قرار دارند .

اما در کل باید مزدا ۳ را با قاطعیت برنده ی این بخش دانست .

طراحی خارجی :

اگر چه قضاوت در مورد طراحی خارجی دو خودرو امری است سلیقه ای و نمیتوان برای آن معیار خاصی در نظر گرفت ولی در مقایسه ی بین دو خودرو معمولا یکی از دیگری زیباتر به نظر میرسد .

چهره ی مزدا ۳ با داشتن چراغ های بادامی شکل که در حقیقت نمونه ی تکامل یافته ی ۳۲۳ میباشد دوست داشتنی و زیبا جلوه میکند . ضمن این که جلوپنجره ی کوچک این خودرو با سایر ویژگی هایش دارای هماهنگی است . البته چون در این جا تیپ ۳ این خودرو که به پکیج اسپرت مجهز است شرکت کرده از ظاهری به مراتب زیباتر از مدل های عادی بهره مند است .

در نمای عقب چراغ های طوسی رنگ بزرگ مزدا خیلی خوشایند و زیبا به نظر نمیرسد و عدم تغییر رنگ قاب آن در مدل های ( رنگ ) مختلف به زیبایی خودرو لطمه وارد کرده است .

البته در قسمت عقب هم نقاط قوتی همچون بال به همراه چراغ سوم ترمز دیده میشود که به خودرو فرمی اسپرت تر بخشیده اند .

اما طراحی سوناتا که شاید این روزها برای ما کمی عادی شده باشد :  چراغ های جلوی این خودرو علی رغم داشتن فرمی ساده با انحنای کم زیبا و البته خشن جلوه میکند . خشن بودن ویژگی است که در چهره ی مزدا ۳ دیده نمیشود ولی ترکیب آن با چهره ی سوناتا ظاهری به مراتب جذاب تر به آن بخشیده است .

جلوپنجره ی سوناتا که این روزها کم کم دارد به سمبلی در محصولات هیوندای  تبدیل میشود زیبا و مناسب با ویژگی ها چهره ی خودرو شکل گرفته است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا همانند برخی خودروهای ایتالیایی شبیه به چراغ های جلو میباشد . این سبک طراحی ظاهری به مراتب هماهنگ تر به خودرو بخشیده است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا به مراتب زیباتر و البته هماهنگ تر از چراغ های مزدا ۳ میباشد .

طول سوناتا ۴۸۰ سانتیمتر میباشد در حالی که طول مزدا ۳ فقط ۳۴۹ سانتیمتر است . البته در فاصله ی بین دو محور این اختلاف کمتر میشود به طوریکه این رقم در سوناتا ۲۷۳ و در مزدا ۳ ۲۶۴ سانتیمتر میباشد .

در داخل نیز فضای سوناتا بسیار جادار و راحت بوده و با فضای کوچکتر مزدا ۳ قابل مقایسه نیست .

در این بخش باید سوناتا را به خاطر طرحی هماهنگ تر و جذاب تر یک سر و گردن از مزدا ۳ بالاتر دانست .

منبع : سوناتا هیوندا 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: